VÍTE, CO BY PRO VÁS MĚL UDĚLAT KAŽDÝ REALITNÍ MAKLÉŘ?

By 15. 4. 2020 Květen 7th, 2020 Byty, Domy, Nemovitosti, Prodej
palec nahoru realitniho maklere
V tomto článku jsem se rozhodl Vám přiblížit, co obnáší práce profesionálního realitního makléře a co všechno by pro Vás měl udělat. Mám připravený osvědčený postup, který mi skvěle funguje. Nemovitosti připravuji k prodeji tak, aby se prodali za maximální možnou cenu a jako prodávající jste byli maximálně právně chráněni. Každý obchod je jiný a proto je důležité vše přizpůsobit na míru dané nemovitosti a Vašim představám. Sepsal jsem pro Vás 20 bodů, které považuji za důležité.

1) Úvodní schůzka

Můžeme se sejít v mé kanceláři, ve Vaší oblíbené kavárně nebo přímo na prodávané nemovitosti. Na základě Vašich představ a požadavků stanovíme reálnou tržní cenu a společně navrhneme postup prodeje.

2) Podpis dohody o nabízení nemovitosti

Součástí této dohody budu já, jako zastupující realitní makléř, dále nemovitost, která se prodává, její cena, provize a do kdy je dohoda platná. Největší přidanou hodnotu má dohoda v tom, že se zavazuji zařídit všechny povinné náležitosti, abyste byli maximálně chráněni.

3) Příprava nemovitosti

U nemovitostí po rekonstrukci často stačí poklidit a může se začít prezentovat. Nemovitosti, které jsou v původním stavu určeném k rekonstrukci, dělám tzv. Home Staging. Pokud je to jen trochu možné, vystěhuji starý nábytek, vymaluji, uklidím a nechám nemovitost vybavit vlastním nábytkem, který si pak zájemci mohou odkoupit. Nemovitost představíme v úplně jiném světle a oslovíme daleko více zájemců. Zajišťuji také veškeré potřebné dokumenty, které budeme k prodeji potřebovat, ať už na stavebním úřadě nebo u jiných institucí.

4) Vytvoření poutavé prezentace

Základem úspěšného prodeje je prezentace, která zaujme na první pohled. Dále je velmi důležité se odlišit od ostatních tuctových inzerátů, kterých je na realitních serverech velké množství. Na každé své zakázce tvořím video prohlídku,  která mi velmi pomáhá v oslovení několika tisíců zájemců na sociálních sítích. Nedílnou součástí je i virtuální prohlídka, kde si může zájemce projít nemovitost z pohodlí domova, změřit jednotlivé místnosti, výšku stropu, atd. Díky této službě jsem prodal nemovitost zájemci, který bydlel 200 kilometrů daleko, jen z fotografií si neuměl celý prostor představit a na prohlídku by se tak vůbec nedostavil! Samozřejmostí jsou profesionální fotografie a záběry dronu z okolí.

5) Zpracování nabídky

Pro každou video prohlídku se zpracuje scénář, hudba, titulky a stříhají se záběry. Virtuální prohlídka se také doplňuje o další údaje o nemovitosti. Zpracování záběrů je časově velmi náročné, ale výsledek stojí za to.

6) Export nabídky

Po společném odsouhlasení všech důležitých věcí exportuji nabídku na všechny nejvyhledávanější realitní servery. Inzerát se „topuje“, aby se stále držel na předních místech a byl zájemcům co nejvíce na očích.

7) Odeslání nabídky poptávajícím klientům z e-mailové databáze

Velmi důležitá část mé práce. Nabídku zasílám všem mým klientům, ať už těm, na které se nedostalo při minulých prodejích, tak klientům, kteří mě oslovili s pomocí najít ideální nemovitost. Často se stalo, že jsem našel kupce právě z této databáze.

8) Příprava na cílené marketingové kampaně

Mám připravený osvědčený postup, který skvěle funguje. Připravuji několik reklamních příspěvků, které osloví celou lokalitu. Facebook, Google, Seznam. To jsou 3 servery, na které se zaměřuji. Vše po důkladné analýze klíčových slov. Mám tak jistotu, že pokud někdo shání podobnou nemovitost, tak si ho najdeme.

9) Lokální prezentace v okolí

Po vzájemné dohodě mohu realizovat roznos letáků a inzerci v novinách. Na nemovitost umístím také reklamní banner s informací, že je nemovitost na prodej. Nepodceňuji žádnou část propagace, třeba si najdeme zájemce právě z řad náhodných kolemjdoucích.

10) Organizace prohlídek

Většinou mám od nemovitosti klíče a vždy informuji majitele o tom, kdy se v nemovitosti budu pohybovat. Prohlídky domlouvám po sobě, aby se zájemci viděli.

11) Podpis rezervační dohody

Máme kupce! Sepisujeme rezervační dohodu, zájemce skládá zálohu a během domluvené lhůty si řeší financování. Důležité je, že dohoda je závazná, takže Vás nikdo nebude zdržovat, pokud to nemyslí vážně.

12) Příprava smluvních podkladů naším právním oddělením

Na katastru nemovitostí vyzvednu všechny potřebné dokumenty, nabývací tituly, list vlastnictví a případně další podklady, které budou potřeba. Zadám požadavek na vypracování kupní smlouvy, která bude přímo šitá na míru Vaší nemovitosti a bude sepsána tak, abyste byli maximálně chráněni.

13) Zajištění advokátní úschovy

Zařídím také vypracování smlouvy o advokátní úschově u renomované advokátní kanceláře, kde spolupracuji s odborníky na realitní právo. Tuto část obchodu považuji za vůbec nejdůležitější.

14) Objednání průkazu energetické náročnosti budovy (PENB)

Spolupracuji s několika společnostmi, které vypracování štítku řeší, aby byly splněny všechny zákonné náležitosti. Na majitele nemovitostí začínají chodit kontroly a po nesplnění jim hrozí pokuta až 100.000,- Kč. PENB se musí předat nejpozději k podpisu kupní smlouvy, ideálně však už při začátku inzerce.

15) Podpis smluv

Všechny smlouvy důkladně probereme a vysvětlíme. Samotný podpis smluv řeším přímo v advokátní kanceláři. Pan advokát ještě jednou vše vysvětlí, ověří podpisy a vy se seznámíte s osobou, která Vám bude uschovávat prostředky během přepisu na katastru nemovitostí.

16) Podání smluv na katastr nemovitostí

Po podpisu smluv čekáme na přijetí celé kupní ceny. O připsání bude všechny zúčastněné strany informovat advokát, součástí přílohy bude i výpis z účtu. Poté vezu kupní smlouvy na katastr, kde uhradím kolek za podání.

17) Konec lhůty – uvolnění peněz z advokátní úschovy

Po podání smluv nám běží zákonná lhůta 20 dní, kdy katastr nemůže nemovitost přepsat na nového majitele. Vše hlídám a po zapsání zajistím aktuální list vlastnictví, který předám advokátní kanceláři, a ta uvolňuje peníze na předem domluvený účet.

18) Předání nemovitosti

Po přepisu na katastru řešíme předání klíčů a veškerých náležitostí s tím spojených. Opíšeme stavy měřičů energií do předávacího protokolu.

19) Přepis energií

Často se jedná o nejhorší část celého obchodu, která stojí spoustu nervů. Ukončení smlouvy za Vás mohu zařídit na základě plné moci a vy budete mít vše bez starostí.

20) Odhlášení nemovitosti na Finančním úřadě

Závěrečný krok. Musíte dát na vědomí finančnímu úřadu, že jste prodali nemovitost, abyste už dále neplatili daň z nemovitosti. Po přepisu nemovitosti má kupující 3 měsíce na podání a úhradu daně z nabytí. Je důležité dodat, že za to jako prodávající nijak neručíte.

Pokud uvažujete nad prodejem nemovitosti nebo se chcete jen poradit, tak mi zavolejte a společně najdeme nejlepší řešení. Výše zmíněné body jsem sepsal velmi stručně. Po osobním setkání vše upravíme a nastavíme na míru Vaší nemovitosti, abyste byli maximálně spokojeni.

 

Martin Slavík | Realitní specialista

Uvažujete o prodeji
nemovitosti a nechcete
na to být sami?

realitní makléř Martin Slavík

8 let   prodávám nemovitosti

400+  jsem jich zobchodoval

Martin Slavík | 604 505 514 | martin.slavik@hmct.cz

Ukončení popup